>

spot check besar-besaran

assalamualaikum. huh, memang nahas lah pagi ni. semalam kan aku dah ceritakan kisah bebudak main mercun kat sekolah..... ok, ni hari ni aku nak sambung cerita ....

selepas bacaan yaasiin tadi...

tetibe ade satu das bunyi mercun di bangunan belakang.  jeng... jeng...

tidak lama kemudian, semua pengawas diminta berkumpul di kantin kerana ada gerakan rahsia yang mungkin sudah dapat dikenal pasti oleh beberapa orang pelajar.

"hari ni kita nak membanteras letupan mercun secara besar-besaran"  kata cikgu ___ 

selepas dengar ayat tuh, barulah aku yang agak 'blur' tadi tahu kenapa semua pengawas diminta berkumpul di kantin sekolah.

dalam operasi membanteras mercun ni, aku tetibe ternampak pkhem, dia datang jugak akhirnya, meskipun banyak perubahan pada wajah dan fizikalnya. masa nih pkhem sekolah aku tengah sakit, tapi dia datang jugak, sebenarnya sejak kelmarin lagi dia datang dalam mesyuarat. huh, memang rahsia betul misi.

 ................................................................................................................................................................................................

satu lagi pengunguman yang aku dengari.... "semua guru terlibat untuk membuat spot-check kepada para pelajar supaya kita dapat membanteras  gejala main mercun dan bawa mercun di sekolah."

memang panjang lagi cerita nih, tapi, malas aku nak taip, memang panjang sesangat. mujurlah aku tak kene, tapi......

bersambung.......

No comments:

Post a Comment

Heart Chat Bubble
cik nur's blog